“Presat de calendarul reformelor impuse de FMI, Guvernul se grăbeşte să privatizeze pe bandă rulantă societăţile de care şi-a luat angajamentul că se va descotorosi până la vară. Printre aceste societăţi se numără şi CFR Marfă, pentru care strategia de privatizare a fost aprobată marţi în Consiliul Suprem de Apărare a Ţării şi adoptată miercuri de Executiv.
Cu toate că nu are cifre certe referitoare la valoarea bunurilor mobile şi imobile din patrimoniul CFR Marfă, Ministerul Transporturilor se aşteaptă să câştige din vânzarea pachetului de 51% din acţiunile transportatorului feroviar cel puţin 268,75 milioane de lei, adică 61,5 milioane de euro. Ceea ce ar însemna că întregul de 100% din acţiunile CFR ar costa mai puţin de 123 de milioane de euro. Pentru comparaţie, reamintim că la prima încercare de privatizare, în 2008, suma vehiculată era de un miliard de euro. Cu alte cuvinte, statul cere acum o sumă de opt ori mai mică pentru o companie care, deşi astăzi nu mai arată la fel ca în urmă cu cinci ani, nu s-a devalorizat chiar în asemenea proporţii. În plus, cifrele referitoare la patrimoniul societăţii se bat cap în cap: mii de vagoane şi zeci de locomotive apar într-o evaluare ca apoi să dispară în cealaltă, iar în jurul proprietăţilor imobiliare se ţese o ceaţă pe cât de densă, pe atât de suspectă.”
Întregul articol, aici.