Nemţii cumpără o industrie românească pentru 30 de milioane de euro. Era prima în Europa

Redacția
Texte selectate sau scrise de echipa redacţională: Vasile Ernu, Costi Rogozanu, Florin Poenaru.

Sursa: economica.rtv.net

Omul de afaceri Verestoy Attila a vândut fabricile de vagoane de marfă Astra Arad, Meva şi Romvag Caracal care, cumulat, reprezentau cel mai mare producător de profil din Europa până acum doi ani.

Omul de afaceri Verestoy Attila a vândut companiile Astra Vagoane Arad, Meva şi Romvag Caracal către un investitor german pentru 30 de milioane de euro, potrivit unui comunicat al Casei de Insolvenţă Transilvania, administratorul judiciar al celor trei firme aflate în insolvenţă.

Cele trei companii sunt singurele din România care produc vagoane de marfă, iar înainte de criză reprezentau, laolaltă, întreaga industrie producătoare de vagoane din România și erau cele mai puternice pe pieţa europeană de profil.

Industria producătoare de vagoane de marfă era, până anul trecut, în proprietatea omului de afaceri Cristian Burci care a fost nevoit să o vândă lui Attila din cauză că cele trei fabrici ajunseseră într-o situaţie disperată, fără contracte şi cu datorii de 150 de milioane de euro.

„Tranzacția reprezintă o soluție de redresare integrată: infuzie de capital, acces la piață, echipă de management și susținere din partea creditorilor. Se evită, astfel, închiderea a trei companii, fiecare cu peste 100 de ani de tradiție în industria românească și sunt salvate peste 1.500 de locuri de muncă”, se arată în comunicatul CITR.

Până la începerea crizei, din cele 17.000 de vagoane care se produceau în Europa 30% proveneau de la cele trei fabrici româneşti. Meva Drobeta Turnu Severin, Romvag Caracal şi Astra Vagoane Arad vindeau 4.000 – 5.000 de vagoane anual către companii precum Deutsche Bahn, France Train sau altor mari companii naţionale de transport marfă din Europa. La CFR Marfă mai puţin, pentru că aceasta nu avea bani de dat pe cumpărarea de vagoane noi. „Toata piaţa europeană a căzut dramatic. De la 17.000 de vagoane în 2008 anul acesta a ajuns la 5.000 de vagoane. Dimensiunea totală a pieţei de acum este similară nivelului nostru de vânzări de acum doi ani. În actualele condiţii nu mai putem să ne plătim furnizorii, datoriile sau să plătim salariaţii aşa că ne suspendăm temporar activitatea şi aşteptăm vremuri mai bune”, spunea Burci în 2010.

Acesta nu a reuşit să redreseze situaţia fabricilor astfel încât, în 2011, le-a vândut către Atilla, suma primită fiind confidenţială. Anul acesta, Burci a ieşit cu totul din afacerile din domeniul feroviar după ce i-a vândut Servtrans lui Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român.

Autor

CriticAtac este o platformă care militează pentru posibilitatea exprimării libere şi în condiţii de egalitate a tuturor vocilor şi opiniilor. De aceea, comentariile care aduc injurii, discriminează, calomniează şi care în general deturnează şi obstrucţionează dialogul vor fi moderate iar contul de utilizator va fi permanent blocat.

Ultimele articole